Zwijgen is een zwaar onderschatte kunst

NIJKERK - De Grote Kerk van Nijkerk, een historisch juweel in het hart van de stad, opent haar deuren voor het publiek op Open Monumentendag, 14 september 2024 van 10:00 tot 16:00 uur.

Dit evenement, dat deel uitmaakt van een landelijke viering, stelt bezoekers in staat om de rijke geschiedenis en architectuur van dit monument te ervaren. Met het thema van dit jaar, "Erfgoed van routes, netwerken en verbindingen", belicht Open Monumentendag de belangrijke rol die de Grote Kerk heeft gespeeld als een centraal punt in de stad door de eeuwen heen.

Bezoekers kunnen om 15:00 uur een uniek orgelconcert bijwonen en de hele dag de toren met carillon verkennen, die beide getuigen van de culturele en historische betekenis van de kerk.

De Grote Kerk is niet alleen een plaats van aanbidding, maar ook een symbool van de gemeenschap en de voortdurende verbinding tussen het verleden en het heden van Nijkerk.