NIJKERK De Grote Kerk opent haar deuren voor het publiek tijdens de Sleepbootdagen. Dit evenement, dat plaatsvindt op zaterdag 7 september 2024, belooft een dag vol activiteiten en vermaak voor alle leeftijden te worden. De kerk zal toegankelijk zijn van 14:00 tot 16:00 uur, waardoor bezoekers de kans krijgen om dit prachtige gebouw te verkennen en misschien zelfs een moment van rust en bezinning te vinden.

De Sleepbootdagen zelf zijn een geliefde traditie in Nijkerk, waarbij de gemeenschap samenkomt om het maritieme erfgoed te vieren met een verscheidenheid aan sleepboten, demonstraties en festiviteiten langs de haven. Het evenement staat bekend als een echte familiedag, met activiteiten die zowel jong als oud aanspreken. Van het bewonderen van bijzondere boten zoals Museumschip Vlotburg en de reddingboot Knokkels tot het genieten van live muziek en dans, er is voor ieder wat wils.

De Sleepbootdagen bieden ook een unieke kans om meer te leren over de lokale geschiedenis en cultuur, met tentoonstellingen en de mogelijkheid om met de schippers te praten en hun verhalen te horen.

De Grote Kerk speelt ook een rol in deze dag, niet alleen als een plaats van cultureel belang, maar ook als een rustpunt waar mensen kunnen samenkomen, reflecteren en genieten van de serene atmosfeer. Het is een dag waarop de rijke geschiedenis en het levendige heden van Nijkerk samenkomen.