Open Kerk Nijkerk NICEA

De open nicea kerken uit Nijkerk met evangelisatie nieuws voor jou.

×

Fout

Unknown column 'reset' in 'where clause' SQL=SELECT * FROM #__banners WHERE '2018-07-19 13:36:23' >= 'reset' AND `reset` != '0000-00-00 00:00:00' AND `reset`!= NULL AND (`checked_out` = 0 OR `checked_out` = 0)

Radio is een geweldig middel

Tijmen van Steeg is ruim een jaar werkzaam bij TWR (Trans World Radio), een organisatie die de Bijbelse boodschap verspreidt via de radio. Hij leeft met zijn gezin van wat zijn achterban bijeenbrengt. Wat drijft hem?  Hoe ben je bij TWR terechtgekomen?

 

Trans World Radio Tijmen van Steeg

 

 

 

 

 “Zo’n 8 jaar geleden ontstond het verlangen om concreet iets te betekenen voor mensen die het minder hebben. Met mijn accountancy-achtergrond kwam ik terecht op de financiële afdeling van een christelijke hulporganisatie, waar ik ruim 6 jaar heb gewerkt, waarvan ook enkele jaren in Thailand. Dit was mooi werk. Ik besefte echter steeds meer dat mensen meer nodig hebben dan (materiële) hulp. Als christen geloof ik namelijk dat een mens pas echt geholpen is als hij zijn vertrouwen op Jezus leert stellen. In Thailand ontmoette ik echter zoveel mensen die nog nooit van Jezus hadden gehoord! Daarom ging ik op zoek naar een mogelijkheid om in mijn werk te kunnen bijdragen aan de verspreiding van de Bijbelse boodschap. Die zoektocht bracht me bij TWR.”

 

 

Waarom spreekt het werk van TWR je aan?

 

“Radio is een geweldig mooi middel om mensen met het Evangelie te bereiken. Vaak is persoonlijk contact belangrijk om tot geloof te komen. Er zijn echter zoveel mensen die nooit in contact komen met een christen, vooral in landen waar geen godsdienstvrijheid is. In zulke landen hebben mensen wel een radio. Daarnaast zijn er ook veel christenen die weinig of geen mogelijkheden hebben voor Bijbels onderwijs. Door de radio kunnen zij toch groeien in hun geloof.”

 

 

 

Wat is jouw taak?

 

“Op de financiële afdeling ondersteun ik dit werk. We willen God eren door goed beheer van het geld dat Hij aan TWR heeft toevertrouwd. Wat ik mooi vind aan deze baan, is dat God centraal staat in ons werk. We beginnen iedere dag met een Bijbelgedeelte en gebed, zoeken bij het maken van beslissingen naar Gods leiding en beseffen dat we voor onze inkomsten en voor resultaat 100% van Hem afhankelijk zijn.”

 

Wat betekent dit werk voor jullie als gezin?

 

“Ook als gezin zijn we meer gaan beseffen dat we van God afhankelijk zijn. TWR verwacht dat we onze eigen achterban hebben, die ons met gebed en financieel ondersteunt. Hier zagen we best tegen op. Tijdens een training zijn we echter gaan beseffen dat het heel Bijbels is om bij werk in Gods koninkrijk (financieel) ondersteund te worden door andere christenen. Jezus Zelf leefde ook van de steun van anderen. Het is nog wel eens lastig. Maar het is ook een voorrecht om mensen te hebben die om je heen staan, meeleven en voor je bidden. Zo mogen we allemaal meewerken aan de verspreiding van het Evangelie en de uitbreiding van Gods Koninkrijk!”

 

 

 

Kijk voor meer informatie op tijmen-twr.nl.

 

De kerken van Nijkerk heten u hartelijk welkom in de kerkdiensten.

En natuurlijk ook op de Sing inn, de pagina Geloven in de stad Nijkerk, de Alpha en Emmaus cursus.

2003 - 2016 Nijkerkse Interkerkelijke Commissie Evangelisatie Activiteiten | Facebook | Twitter |